call us
برگزاری سومین نشست کارگروه ملی امور گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گمرک ایران


: 1348

در نشست کارگروه ملی امور گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر توسعه روابط تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید شد.

سومین نشست کارگروه ملی امور گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در ستاد مرکزی گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این نشست که در آستانه برگزاری نشست کارگروه مشترک موافقت‌نامه جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تشکیل شد، مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک ایران با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه مذکور، بر لزوم رفع مشکلات کنونی و افزایش حجم مبادلات تجاری بین طرفین تأکید کرد.

 حسین کاخکی افزود: با توجه به درخواست بازنگری ارزش کالاهای صادراتی از سوی فعالان اقتصادی حوزه اوراسیا، مقرر شد روسای اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و هریک از کشورهای اورآسیا با هماهنگی معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن و کشاورزی ایران ضمن پیشنهاد فهرست اقلام ارزش کالاهای صادراتی خود به دفتر تعیین ارزش گمرک ایران درخواست بازنگری ارزش را ارایه کنند و دفتر ارزش گمرک ایران پس از دریافت فهرست و درخواست بلافاصله نسبت به تشکیل جلسات با حضور اعضای کمیته ارزش گذاری و نماینده اتاق اقدام خواهد نمود.

به گفته وی مکانیزم نحوه مراجعه به دفتر ارزش و هماهنگی لازم توسط معاونت امور بین الملل اتاق ایران به روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای اورآسیا ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی گمرک در حوزه امور گمرکی موافقت‌نامه موقت تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ارائه داد.

براساس این گزارش در ادامه این نشست ضمن بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص تعداد گواهی‌های مبدأ صادر شده، پذیرفته شده و رد شده از سوی اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین قرنطینه نباتات، درخصوص موضوعات مرتبط با امور گمرکی بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

شایان ذکر است که نشست کارگروه مشترک موافقت‌نامه جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، هفدهم تیر ماه سال‌جاری (سه شنبه هفته جاری) با حضور مسئولان و نمایندگان طرفین به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.